Koolhydraatarme opties van je favoriete eten

Je hoeft je favoriete voedsel niet op te geven als je probeert om koolhydraatarm eten te eten. Er zijn veel manieren om je favoriete maaltijden gezonder te maken, en je hoeft niet de hele dag saaie salades te eten of sap te drinken. Een manier om van je favoriete eten te genieten terwijl je toch koolhydraatarmer gaat eten, is door gewone en traditionele pasta te vervangen door koolhydraatarme pasta. Zo kun je toch genieten van de smaak van spaghetti en andere pastagerechten en tegelijkertijd gezond zijn.

Koolhydraatarme pasta

Pasta van zero3.nl is gemaakt met alternatieve ingrediënten, vaak bloemkool of courgette, die een vergelijkbare consistentie hebben als traditionele pasta op basis van tarwe. Dit maakt het mogelijk om de koolhydraatarme versies van je favoriete gerechten te maken met minder koolhydraten en calorieën dan traditionele pasta. Koolhydraatarme pasta is niet per se glutenvrij, omdat veel soorten nog steeds worden gemaakt met tarwebloem in plaats van alternatieve meelsoorten zoals kokosmeel of amandelmeel.

Pizza met bloemkoolkorst

De eerste stap bij het maken van deze pizza is het maken van een bloemkoolkorst. Deze stap omvat het gebruik van een keukenmachine om de bloemkool in fijne stukjes te malen. Dit wordt dan gemengd met eieren, mozzarella en amandelmeel. Nadat de ingrediënten goed zijn gemengd, moeten ze op een koekjesvorm of pizzasteen worden geplaatst en goudbruin worden gebakken. Je kunt ook een pizzapan gebruiken en de korst voor het serveren in plakjes snijden met een pizzasnijder.

Brownies met amandelmeel

Amandelmeel is een koolhydraatarm alternatief voor tarwebloem, dat vaak wordt gebruikt in brownies. Het bevat veel eiwitten en vezels, evenals vitamines en mineralen zoals magnesium, calcium en ijzer. Amandelmeel heeft ook enkelvoudig onverzadigde vetten die kunnen helpen het cholesterolgehalte te verlagen. Je kunt amandelmeel gebruiken om je eigen koolhydraatarme versie van brownies te maken door het te combineren met eieren en boter of kokosolie voor een vochtige textuur.

Aardappelpuree met bloemkool

Bloemkoolpuree is een populaire vervanger voor aardappelpuree, met slechts ongeveer 10 gram netto koolhydraten per portie, in tegenstelling tot de 65 gram in traditionele aardappelpuree. De truc om het naar het echte werk te laten smaken, is door zoveel zuivelproducten en boter toe te voegen dat ze niet kunnen worden gedetecteerd onder de rijkdom van kaas en spek.

Leave a Reply

Your email address will not be published.